Rekommendationer och nyheter anpassade för svenska företag
November månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8298 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 54 poäng i genomsnitt, 52 nya gillare och med en veckovis engagemangsgrad på 4,8%.
Läs artikelOktober månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8286 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 54 poäng i genomsnitt, 54 nya gillare och med en veckovis engagemangsgrad på 4,7%.
Läs artikelSeptember månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8284 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 55 poäng i genomsnitt, 85 nya gillare och med en veckovis engagemangsgrad på 4,8%. Sammanfattat så är det de politiska sidorna som dominerar topplistorna denna månad.
Läs artikelAugusti månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8265 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 52 poäng i genomsnitt, 79 nya gillare och med en veckovis engagemangsgrad på 4,9%. Sammanfattat så är det de politiska sidorna som dominerar topplistorna denna månad.
Läs artikelJuli månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8244 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 53 poäng i genomsnitt, 86 nya gillare och med en veckovis engagemangsgrad på 4,8%.
Läs artikelJuni månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8265 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 54 poäng i genomsnitt, 69 nya gillare och med en veckovis engagemangsgrad på 4,7%.
Läs artikelMaj månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8242 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 111 nya gillare och med en veckovis engagemangsgrad på 4,7%.
Läs artikelApril månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8235 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 61 nya gillare och med en veckovis engagemangsgrad på 4,9%.
Läs artikelMars månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8227 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 75 nya gillare och med en veckovis engagemangsgrad på 5,3%. Trots den senaste tidens uppvaktning från stora medier om att "många" funderar på att lämna Facebook så finns det inget som tyder på detta, sett till utvecklingen under mars månads och dess statistik.
Läs artikelFebruari månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8217 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 87 nya gillare, vilket innebär en liten ökning jämfört med januari månads resultat och med en veckovis engagemangsgrad på 4,7% vilket även innebär en liten ökning.
Läs artikelOm Smampion
Vi analyserar över 10.000 svenska företagssidor på Facebook, Twitter, Instagram och Youtube varje dag. Resultatet av dessa analyser levereras via skräddarsydda rapporter med rekommendationer och statistik som hjälper våra kunder att skapa daglig framgång på sociala medier.
Vill ni veta mer?
Kontakta oss via e-post, Facebook eller Twitter.
Statistik och rapporter
Analyser av sociala medier och verktyg för plattformarna