Statistik och rapport över svenska Facebooksidor november 2018

  • 2018-12-21 14:00
  • Carl Joel Määttä
  • Facebook
  • November månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8298 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 54 poäng i genomsnitt, 52 nya gillare och med en veckovis engagemangsgrad på 4,8%.

    Läs artikel

Statistik och rapport över svenska Facebooksidor oktober 2018

  • 2018-11-30 16:00
  • Carl Joel Määttä
  • Facebook
  • Oktober månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8286 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 54 poäng i genomsnitt, 54 nya gillare och med en veckovis engagemangsgrad på 4,7%.

    Läs artikel

Statistik och rapport över svenska Facebooksidor september 2018

  • 2018-10-30 10:00
  • Carl Joel Määttä
  • Facebook
  • September månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8284 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 55 poäng i genomsnitt, 85 nya gillare och med en veckovis engagemangsgrad på 4,8%. Sammanfattat så är det de politiska sidorna som dominerar topplistorna denna månad.

    Läs artikel

Statistik och rapport över svenska Facebooksidor augusti 2018

  • 2018-09-28 16:00
  • Carl Joel Määttä
  • Facebook
  • Augusti månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8265 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 52 poäng i genomsnitt, 79 nya gillare och med en veckovis engagemangsgrad på 4,9%. Sammanfattat så är det de politiska sidorna som dominerar topplistorna denna månad.

    Läs artikel

Statistik och rapport över svenska Facebooksidor juli 2018

  • 2018-08-30 15:00
  • Carl Joel Määttä
  • Facebook
  • Juli månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8244 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 53 poäng i genomsnitt, 86 nya gillare och med en veckovis engagemangsgrad på 4,8%.

    Läs artikel

Statistik och rapport över svenska Facebooksidor juni 2018

  • 2018-07-12 09:00
  • Carl Joel Määttä
  • Facebook
  • Juni månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8265 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 54 poäng i genomsnitt, 69 nya gillare och med en veckovis engagemangsgrad på 4,7%.

    Läs artikel

Statistik och rapport över svenska Facebooksidor maj 2018

  • 2018-06-29 14:00
  • Carl Joel Määttä
  • Facebook
  • Maj månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8242 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 111 nya gillare och med en veckovis engagemangsgrad på 4,7%.

    Läs artikel

Statistik och rapport över svenska Facebooksidor april 2018

  • 2018-05-31 15:00
  • Carl Joel Määttä
  • Facebook
  • April månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8235 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 61 nya gillare och med en veckovis engagemangsgrad på 4,9%.

    Läs artikel

Statistik och rapport över svenska Facebooksidor mars 2018

  • 2018-04-27 14:00
  • Carl Joel Määttä
  • Facebook
  • Mars månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8227 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 75 nya gillare och med en veckovis engagemangsgrad på 5,3%. Trots den senaste tidens uppvaktning från stora medier om att "många" funderar på att lämna Facebook så finns det inget som tyder på detta, sett till utvecklingen under mars månads och dess statistik.

    Läs artikel

Statistik och rapport över svenska Facebooksidor februari 2018

  • 2018-03-26 11:00
  • Carl Joel Määttä
  • Facebook
  • Februari månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8217 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 87 nya gillare, vilket innebär en liten ökning jämfört med januari månads resultat och med en veckovis engagemangsgrad på 4,7% vilket även innebär en liten ökning.

    Läs artikel

Tidigare inlägg


Missa inga nyheter

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få de senaste nyheterna skickade till er inkorg.


Mer Nyheter

Följ oss på Facebook eller Twitter för mer nyheterna inom Sociala Medier.






Om Smampion


Vi analyserar över 10.000 svenska företagssidor på Facebook, Twitter, Instagram och Youtube varje dag. Resultatet av dessa analyser levereras via skräddarsydda rapporter med rekommendationer och statistik som hjälper våra kunder att skapa daglig framgång på sociala medier.


Vill ni veta mer?

Kontakta oss via e-post, Facebook eller Twitter.


     


Statistik och rapporter


9,391
Facebooksidor

125.8 miljoner
Facebookinlägg

180,852
Youtubevideor


Analyser av sociala medier och verktyg för plattformarna


Produktlösningar och priser