I denna artikel kikar vi på virala inlägg som skapat mycket engagemang hos följare på bostadsbolagens sidor på Facebook. Inspiration för till alla som ni kan ta lärdom av även om ni skulle befinna er i en annan bransch ✌
Gillar du några av de inläggen du ser nedan? Visa ditt stöd till inläggen genom att ge en extra like. Detta genom att trycka på gilla-knapparna i innehållsrutorna 👍
Vårt första bidrag kommer från
Familjebostäder i Göteborg som låtit sina boende vara med och välja motiv för deras nya väggmålning. Att visa upp de prestationer ni är stolta över och fira framgångar är ofta ett smart sätt att engagera följare. Hur gick det då? 156 reaktioner, 18 kommentarer och 15 delningar hittills vilket statistiskt sett för sidan innebär ett stort engagemang 👍
Tranåsbostäder inviger en ny lokal. Inlägget som består av flera bilder har mycket att erbjuda och fånga fokus på. I sitt inlägg har de även taggat verksamheten Visit Tranås - Ett bra exempel på samspel mellan kommunala verksamheter som i längden kan resultera i bättre spridning och räckvidd för båda sidorna. Ett extra plus hade de fått om hyresgästen även taggats i inlägget men kanske nästa gång.

Vi vill önska ”Nya Lekis” lycka till med flytten till Storgatan. Det finns så mycket kul inne i butiken, inte minst herr orm som hänger i taket det är en riktigt grön cooling.
Publicerat av AB Tranåsbostäder Måndag 10 augusti 2020
Även
Olofströmshus har valt att engagera sig i samhällsnyttan. I sitt inlägg från den 1:a oktober uppmanar de sina följare att gilla inlägget. Som motprestation lovar de att skänka en viss summa pengar till forskning i kampen mot bröstcancer, baserad på hur många likes de fått. Ett smart sätt att uppmärksamma både samhällsnyttan, deras Facebook- och Instagramsida. Resultatet? 272 reaktioner och 65 delningar(!) i skrivande stund för Facebooksidan. Hoppas det gav en klirr till cancerforskningen 🎗💪
Skövdebostäder bjuder deras följare på ett inlägg där de hyllar en lokal eldsjäl i sin förening, Lillegården. Att uppmärksamma och visa tacksamhet för engagerade människor med en koppling till kärnverksamheten väcker känslor och reaktioner hos följarna, vilket vi ser för detta bostadsbolag - Snyggt jobbat! 👍
Spana in hur
Wallenstam AB’s videoinlägg engagerar följare. Här visar de på ett proffsigt vis ett lyckat samarbete med Götaplatsgruppen. Följarna får en inblick i skapandet av en unik restaurang inuti den K-märkta byggnaden. Ett bra sätt att fånga intresset och ge en bättre inblick med videon.
Några fler exempel och inspiration på virala inlägg kommer från: Gavlegårdarna, Stångåstaden, Uddevallahem och Lysekilsbostäder. Dessa kan ses nedanför om ni är inloggad med ert kundkonto hos
Smampion.
Logga in här med ert kundkonto för att se fler inlägg. Med ett kundkonto får ni tillgång till Smampions verktyg som ger er insikter om vilka inlägg som presterat bäst från vilken sida som helst, skapa egna listor för jämförelser och denna rapportdel. Nyfiken? Prova Smampions verktyg genom att skapa ett testkonto.
Följa upp ert varumärkes närvaro, jämföra er med konkurrenter på Facebook, dela utveckling till kollegorna och ta del av insikter som leder till framgång
Börja med att prova Smampion kostnadsfritt i 28 dagar
Kom igång nu
Publicerad
Carl Joel Määttä
Kundansvarig & Grundare
2020-11-20, 10:00
Prenumerera på nyhetsbrevet
Missa inga nyheter! Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få de senaste nyheterna och undersökningarna.
Kommentera denna artikel
Du har inte samtyckt till anvädning av pluginet för kommentarer, därför visas inget ytterligare här.