Inspiration från kommunernas corona-inlägg på Facebook

  • 2021-01-07 10:00
  • Carl Joel Määttä
  • Facebook
  • Vid början av året förändrades fokuset sannolikt för de flesta kommunikatörerna i Sveriges kommuner och regioner med anledning av det nya coronaviruset covid-19. Till hösten kom en ny våg och spridningen har ökat på nytt. Hur gör kommunerna för att sprida information relaterat till viruset på sociala medier? Vad gör du som kommunikatör när nästan alla inlägg handlar om Corona? Vi har valt ut en handfull inlägg från kommuner som den senaste tiden har fått stor spridning och engagemang på Facebook.

    Läs artikel

Vad bilhandlare har att säga på Facebook

  • 2020-12-15 10:30
  • Carl Joel Määttä
  • Facebook
  • I denna artikel tittar vi närmare på virala inlägg från bilförsäljare/förmedlare på Facebook och vad som har engagerat deras målgrupp generellt sett. Är det inlägg om nybilar och begagnatmarknaden som driver till engagemang eller kan det vara leasingerbjudanden? Läs hela artikeln och se vad som har engagerat 🚗💨

    Läs artikel

Inspiration från bostadsbolag på Facebook

  • 2020-11-20 10:00
  • Carl Joel Määttä
  • Facebook
  • I denna artikel kikar vi på virala inlägg som skapat mycket engagemang hos följare på bostadsbolagens sidor på Facebook. Inspiration för till alla som ni kan ta lärdom av även om ni skulle befinna er i en annan bransch ✌

    Läs artikel

Inspiration från museum på Facebook

  • 2020-10-30 09:00
  • Carl Joel Määttä
  • Facebook
  • I denna artikel fördjupar vi oss i museums närvaro genom att lyfta fram några handplockade inspirerande och engagerande inlägg. För flertalet museum har den rådande situation med covid gjort att verksamheterna får anpassas och besöksantalet är inte lika omfattande som tidigare. Sociala medier är en effektiv digital marknadsföringskanal och har en stor betydelse för att nå ut till målgruppen. Inläggen vi valt ut kommer från svenska museum på Facebook.

    Läs artikel

Virala inlägg på Facebook i Coronakrisens spår

  • 2020-03-26 10:00
  • Carl Joel Määttä
  • Facebook
  • I samband med att corona/covid-19 drar in över Sverige ökar påfrestningarna på svenskt näringsliv. Handeln minskar när allt fler människor drar sig för att lämna hemmet. Att ha en hög närvaro på sociala medier och en effektiv digital marknadsföringsstrategi har därför kanske aldrig haft så stor betydelse för fortsatt överlevnad. I rådande tider av isolering blir det därför allt viktigare att skapa kommunikation som når ut till och engagerar människor. Vi vill med några utvalda virala inlägg exemplifiera hur svenska företag, organisationer och varumärken på Facebook kommunicerar med deras följare i Corona-krisen.

    Läs artikel

Inspiration från el-handelsbolag på Facebook

  • 2020-02-07 14:00
  • Carl Joel Määttä
  • Facebook
  • Vi börjar året med inspiration från El-handelsbolag på Facebook. Här har presenterar vi ett urval av inlägg som publicerats den senaste månaden och som har engagerat tusentals följare 👏 Med hjälp av Smampion kan ni följa upp era egna sidor och hämta inspiration från andra konkurrenters sidors inlägg som skapat engagemang och viralitet 🤯

    Läs artikel

Utökad rapportering för Instagram

  • 2019-06-18 14:00
  • Carl Joel Määttä
  • Smampion
  • Kom igång med de nya uppdateringarna för Instagram-rapporterna. Allt ni behöver göra är att autentisera er med Facebook och vår app på sidan Sociala kopplingar, i ert konto. Detta möjliggör bland annat, räckvidd och visningar för er sida, fördjupad inläggsstatistik för tidpunkter, hashtags och inläggstyper, statistik för Instagram stories. Era uppföljningar och rapporter kommer därefter att uppdateras med denna statistik inom kort.

    Läs artikel

Statistik och rapport över svenska Facebooksidor december 2018

  • 2019-01-28 16:00
  • Carl Joel Määttä
  • Facebook
  • December månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8288 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 54 poäng i genomsnitt, 46 nya gillare och med en veckovis engagemangsgrad på 5,0%.

    Läs artikel

Statistik och rapport över svenska Facebooksidor november 2018

  • 2018-12-21 14:00
  • Carl Joel Määttä
  • Facebook
  • November månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8298 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 54 poäng i genomsnitt, 52 nya gillare och med en veckovis engagemangsgrad på 4,8%.

    Läs artikel

Statistik och rapport över svenska Facebooksidor oktober 2018

  • 2018-11-30 16:00
  • Carl Joel Määttä
  • Facebook
  • Oktober månads resultat för svenska företag, varumärken och organisationer på Facebook. Topplistor, benchmarkdata och virala inlägg! 8286 Facebooksidor är undersökta och resultatet visar att genomsnittet för sidornas utveckling blev 54 poäng i genomsnitt, 54 nya gillare och med en veckovis engagemangsgrad på 4,7%.

    Läs artikel

Tidigare inlägg


Missa inga nyheter

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få de senaste nyheterna skickade till er inkorg.


Mer Nyheter

Följ oss på Facebook eller Twitter för mer nyheterna inom Sociala Medier.






Om Smampion


Varje dag analyserar vi över 10.000 svenska företagssidor på Facebook, Twitter, Instagram och Youtube. Resultatet av dessa analyser levereras via skräddarsydda rapporter med rekommendationer och statistik som hjälper våra kunder att skapa daglig framgång på sociala medier.


Vill ni veta mer?

Kontakta oss via e-post, Facebook eller Twitter.


     


Statistik och rapporter


10,360
Facebooksidor

323.3 miljoner
Tweets

3,161
Instagramsidor


Analyser av sociala medier och verktyg för plattformarna


Produktlösningar och priser