Vi börjar året med inspiration från El-handelsbolag på Facebook. Här har presenterar vi ett urval av inlägg som publicerats den senaste månaden och som har engagerat tusentals följare 👏 Med hjälp av Smampion kan ni följa upp era egna sidor och hämta inspiration från andra konkurrenters sidors inlägg som skapat engagemang och viralitet 🤯



Gillar du något av de inläggen du ser nedan? Självfallet kan du även ge inläggen en extra like genom att trycka på knapparna i innehållsrutorna! 😀

Vi börjar med Nordic Green Energy Sverige. Facebooksidan har strax över 1000 följare. I ett inlägg tog de tillfället i akt att uppmärksamma deras samarbetspartner Svensk Orientering och Idrottsgalans vinnare Tove som är orienterare. Även om fokuset låg utanför kärnverksamheten så gillade sidans följare (och icke följare) detta, över 1400 reaktioner. Ibland kan mödan för samarbetspartners löna sig och även om vi inte vet ifall det blev några nya kunder för Nordic Green Energy så resulterade inlägget i stor spridning, engagemang och räckvidd för dem.

Nordic Green Energy Sverige

Som samarbetspartner till Svensk Orientering så är vi superstolta och glada att få se sporten uppmärksammas så fint på...

Publicerat av Nordic Green Energy Sverige Tisdag 28 januari 2020


Har ni också en egen dag om året? Ett ytterligare exempel på inlägg från samma företagsida på Facebook är idén om att uppmärksamma er dag som Nordic Green energy gjort här.

Nordic Green Energy Sverige

Idag är det elens dag! Självklart ligger detta oss nära om hjärtat då vi har spridit grön el till det svenska folket i...

Publicerat av Nordic Green Energy Sverige Torsdag 23 januari 2020


Ibland kan ironi med aktuella händelser även väcka känslor och engagemang. Detta inlägg står Telge Energi för och har ca 9300 följare på Facebook. Kyla och värme har helt klart en betydande roll för Telge Energi men blommande körsbärsträd har det inte.

Telge Energi

Efter en lång, kall vinter är det skönt att det äntligen är vår med körsbärsträd som blommar i Stockholm! Inte. (Fotot taget på Folkungagatan i Stockholm den 13 januari 2020).

Publicerat av Telge Energi Måndag 13 januari 2020


Ett annat inlägg från Telge Energi som publicerats nyligen är att de uppmärksammar andra organisationers kamp som går hand i hand med deras egna verksamhet eller varumärkes ställningstagande.

Telge Energi

"En plastflaska gör väl inget?" Sa miljontals människor. Kämpa Plogga!

Publicerat av Telge Energi Måndag 27 januari 2020


Sundsvall energi missar inte möjligheterna med att rekrytera ny personal på sociala medier. Konkret med tydlig action för hur en arbetssökande ska gå vidare till hemsidan för att ansöka. Mer än så behövde Sundsvall Energi inte göra till deras ca 2900 följare för att få fart på engagemanget. Förhoppningsvis har även rekryteringen gått väl för dem.

Sundsvall Energi

Har du erfarenhet av att framföra tunga fordon, hjullastare och truck? Vi söker en maskinförare som främst kommer...

Publicerat av Sundsvall Energi Fredag 17 januari 2020


Statistik och insikter är både roligt och användbart. Två sådana fall har GodEl med 13000 följare och Fortum Sverige med 24000 gillare, använt sig av i dessa två inlägg.

Fortum Sverige

Kors in the tak.? Elnörden här i The good force house säger att elpriset i januari kommer landa på 25-26 öre per...

Publicerat av GodEl Tisdag 28 januari 2020


GodEl

Allt var bättre förr! Eller? Inte elpriset i alla fall. År 1895 kunde elen nämligen vara 35 gånger så dyr som den är...

Publicerat av Fortum Sverige Tisdag 21 januari 2020


Som exemplen ovan från dessa el-handelsbolagen ovan så kan ni skapa engagerande inlägg genom att t.ex. våga ta ställning, lyfta samarbetspartners framgångar, använda er av humor och känslouttryck, klara direktiv och actions 🙂 Har du några andra roliga, kreativa inlägg från el-handelsbolag? Tipsa oss och andra i kommentarsfältet om dessa.


Följa upp ert varumärkes närvaro, jämföra er med konkurrenter på Facebook, dela utveckling till kollegorna och ta del av insikter som leder till framgång

Börja med att prova Smampion kostnadsfritt i 28 dagar

Kom igång nu


Publicerad

Skribent
Carl Joel Määttä
Kundansvarig & Grundare
2020-02-07, 14:00

Dela gärna detta

Prenumerera på nyhetsbrevet

Missa inga nyheter! Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få de senaste nyheterna och undersökningarna.



Kommentera denna artikel

Du har inte samtyckt till anvädning av pluginet för kommentarer, därför visas inget ytterligare här.


Gillar du detta? Dela då till dina kollegor och vänner

Om Smampion


Varje dag analyserar vi svenska företagssidor på Facebook, Instagram och Youtube. Resultatet av dessa analyser levereras via skräddarsydda rapporter med rekommendationer och statistik som hjälper våra kunder att skapa daglig framgång på sociala medier.



Vill ni veta mer?

Kontakta oss via e-post eller Facebook messenger. Ni kan komma igång snabbare och testa vår tjänst genom att påbörja skapa ett testkonto här.


     


Statistik och rapporter


Sedan 2016 har vi dagligen levererat analyser och statistik


392 miljoner
Inläggsanalyser

229 miljoner
Sidanalyser

19,700
Svenska sidor


Analyser av sociala medier och verktyg för plattformarna